Jelenlegi hely
Egy olyan komplex művészeti nevelési programot szeretnék megvalósítani, amely reményeim szerint később önállóan is működni fog.
Tanító szakos pedagógusként jól ismerem az általános iskolás korosztályt. Évek óta foglalkozom gyerekek komplex művészeti személyiségfejlesztésével. Pedagógiai képesítésem mellett néprajz szakos egyetemi végzettségem biztosítja, hogy szakszerű, tudományosan megalapozott ismereteket tudjak átadni a gyerekeknek és a befogadó közösségnek.
A gyerekek alkotó művészeti tevékenységeiben mindig a tanítványaim előzetes ismereteire, érdeklődésére építek. A munka során igyekszem a tematikus csomópontokat sokoldalúan megközelíteni és különböző kommunikációs formákat alkalmazni. Célom, hogy erősítsem a gyerekek önbizalmát, és ösztönözzem az egyéni és csoportidentitás harmonikus kibontakoztatását.
A magyar nyelv összekapcsoló és összetartó erő a magyarországi és határon túli közösségekben. Az anyanyelv, a kulturált kommunikáció iránti affinitásom már gyerekkoromban is megnyilvánult: középiskolásként országos Kazinczy-versenyt nyertem. Az anyanyelv ápolása iránti elköteleződésem a pályaválasztásomat is motiválta, hiszen tanítóként az anyanyelvbe „belenevelődő” korosztállyal foglalkozhattam.
Az önkifejezés, a személyiség megerősítésének, a minden résztvevő számára gyümölcsöző közösségépítés másik örömteli módja a művészeti kommunikáció, az alkotó tevékenység. A gyerekeken keresztül a családok is elérhetők, és bevonhatók a közös munkába. Így akár közönségként, akár az élmények átélőiként részesei lehetnek az egyéni és közös sikereknek.
Úgy gondolom, hogy eddig megszerzett ismereteim, tapasztalataim, elhivatottságom révén hatékonyan tudom majd képviselni és megvalósítani a Petőfi Sándor Program célkitűzéseit a kárpátaljai magyar közösségek életében.