Jelenlegi hely

Húsvéti kincsesláda

Drámapedagógiai és közösségépítő játékok húsvét idején

/ Halász Hargita /
halasz.hargita képe
Az élménypedagógia tapasztalati tanulásból indul ki. Általában olyan feladatokat foglal magában, mely kihívást jelent a résztvevők számára (tehát nem könnyű), ugyanakkor a résztvevők meg tudják oldani némi erőfeszítéssel. A résztvevők így nem szoronganak a feladatmegoldás közben, de nem is unatkoznak, hanem jól megérdemelt sikerélményhez jutnak.

Segíts a nyuszinak! - élménypedagógiai foglalkozás gyerekeknek és fiataloknak

Eszközök: egy laposabb doboz, annyi főtt tojás, ahány játékos, egy fészek

Térbeli feltételek: elegendő hely (egy terem vagy szabadtér) 

Korosztály: 5+ év

Idő: 10-20 perc, megbeszéléssel 30-40 perc

Fejlesztés: megfigyelőkészség, együttműködés, gyorsaság és ügyesség fejlesztése

Játékleírás: Mindenki hozzon magával egy festett főtt tojást erre az alkalomra, vagy a szervező biztosítson annyit, hogy mindenkinek jusson egy-egy. 

A tojásokat a terem egyik végében kell elhelyezni egy dobozba, ez a BÖRTÖN, ahonnan ki kell őket menteni a NYUSZI FÉSZKÉBE, ami a terem másik oldalán van. 

Mindenki együtt játszik, a csapat feladata a TOJÁSOK ÁTMENTÉSE A FÉSZEKBE.

Keretmese: A húsvéti nyuszi nagyon nagy bajba került! A gonosz farkas ellopta az összes hímes tojást tőle. Egy dobozba helyezte el, ami egy börtön épületében van, s figyelmesen őrzi azt és a környékét a betolakodóktól. A nyuszi a börtön közelébe sem mehet, mert a farkas még a nyuszit is bekaphatja. A hímes tojások megmentésére csak egyetlen út van, a Ti segítségetek által kerülhetnek vissza biztonságban a fészekbe. 

Szabályok: egyszerre egy játékos egy tojást foghat meg, tilos dobálni. Egyszerre csak egy tojást lehet végigvinni a termen. A FARKAS (vezető, vagy egy kijelölt személy) nem láthatja a tojásokat mentés közben, vagyis csak akkor szabad továbbadni, ha elfordul - persze jobb, ha mindenki a háta mögött adja tovább. A játékosok is csak akkor mozdulhatnak tovább, ha a FARKAS nem látja őket, azaz elfordul.  (Fiatalabb játékosoknál megengedőbb lehet a farkas, idősebbeknél szigorúbb.) A FARKAS sosem állhat meg, folyamatosan járkálnia kell a teremben. Ha mégis meglátja valakinél a tojást, az összes tojást vissza kell vinni a dobozba. Érdemes addig játszani, míg minden tojás nem jut biztonságosan a nyuszi fészkébe. 

A játékot önmagában is, magáért az élményért, érdemes játszani. 

Viszont, ha a legtöbbet akarjuk kihozni ebből a foglalkozásból, érdemes  a játék előtt, a kerettörténet elmondása és a szabályok ismertetése után időt adni a játékosoknak, hogy beszéljék meg a stratégiát, hogyan fogják végezni a mentést. Ha megbeszélték, kezdődhet a játék. A sikeres (talán sikertelen) mentés után körbe ülhetünk és megbeszélhetjük a következő kérdéseket (Lehet belőle válogatni): 

- Volt-e tervetek a mentésre? Ha igen, mi volt az? 

- Szerinted sikeres volt-e a mentés? 

- Hogy érezted magad a játék közben? 

- Mi volt a legszomorúbb/legdühítőbb/ legizgalmasabb pillanat a játék során?

- Mit tanultál a játék során?

- Mi segített együttműködni a többiekkel, és mi nehezítette ezt meg? 

- Hogyan játszanád másképp a játékot?

 

Jó játékot kívánok! :)