Drámapedagógiai és közösségépítő játékok húsvét idején
Segíts a nyuszinak! - élménypedagógiai foglalkozás gyerekeknek és fiataloknak
Eszközök: egy laposabb doboz, annyi főtt tojás, ahány játékos, egy fészek
Térbeli feltételek: elegendő hely (egy terem vagy szabadtér)
Korosztály: 5+ év
Idő: 10-20 perc, megbeszéléssel 30-40 perc
Fejlesztés: megfigyelőkészség, együttműködés, gyorsaság és ügyesség fejlesztése
Játékleírás: Mindenki hozzon magával egy festett főtt tojást erre az alkalomra, vagy a szervező biztosítson annyit, hogy mindenkinek jusson egy-egy.
A tojásokat a terem egyik végében kell elhelyezni egy dobozba, ez a BÖRTÖN, ahonnan ki kell őket menteni a NYUSZI FÉSZKÉBE, ami a terem másik oldalán van.
Mindenki együtt játszik, a csapat feladata a TOJÁSOK ÁTMENTÉSE A FÉSZEKBE.
Keretmese: A húsvéti nyuszi nagyon nagy bajba került! A gonosz farkas ellopta az összes hímes tojást tőle. Egy dobozba helyezte el, ami egy börtön épületében van, s figyelmesen őrzi azt és a környékét a betolakodóktól. A nyuszi a börtön közelébe sem mehet, mert a farkas még a nyuszit is bekaphatja. A hímes tojások megmentésére csak egyetlen út van, a Ti segítségetek által kerülhetnek vissza biztonságban a fészekbe.
Szabályok: egyszerre egy játékos egy tojást foghat meg, tilos dobálni. Egyszerre csak egy tojást lehet végigvinni a termen. A FARKAS (vezető, vagy egy kijelölt személy) nem láthatja a tojásokat mentés közben, vagyis csak akkor szabad továbbadni, ha elfordul - persze jobb, ha mindenki a háta mögött adja tovább. A játékosok is csak akkor mozdulhatnak tovább, ha a FARKAS nem látja őket, azaz elfordul. (Fiatalabb játékosoknál megengedőbb lehet a farkas, idősebbeknél szigorúbb.) A FARKAS sosem állhat meg, folyamatosan járkálnia kell a teremben. Ha mégis meglátja valakinél a tojást, az összes tojást vissza kell vinni a dobozba. Érdemes addig játszani, míg minden tojás nem jut biztonságosan a nyuszi fészkébe.
A játékot önmagában is, magáért az élményért, érdemes játszani.
Viszont, ha a legtöbbet akarjuk kihozni ebből a foglalkozásból, érdemes a játék előtt, a kerettörténet elmondása és a szabályok ismertetése után időt adni a játékosoknak, hogy beszéljék meg a stratégiát, hogyan fogják végezni a mentést. Ha megbeszélték, kezdődhet a játék. A sikeres (talán sikertelen) mentés után körbe ülhetünk és megbeszélhetjük a következő kérdéseket (Lehet belőle válogatni):
- Volt-e tervetek a mentésre? Ha igen, mi volt az?
- Szerinted sikeres volt-e a mentés?
- Hogy érezted magad a játék közben?
- Mi volt a legszomorúbb/legdühítőbb/ legizgalmasabb pillanat a játék során?
- Mit tanultál a játék során?
- Mi segített együttműködni a többiekkel, és mi nehezítette ezt meg?
- Hogyan játszanád másképp a játékot?
Jó játékot kívánok! :)