Jelenlegi hely

Játékos foglalkozások a Báthory István általános iskolában

/ Szabó Benedek László /
szabo.benedek.laszlo képe
A gyerekekkel való munka kihívásokkal és örömökkel is jár, hiszen nem egyszerű tartani velük a tempót, de a lelkesedésük és nyitottságuk nem csak inspiráló, de ragályos is, és a nap végére a kimerültség mellé lelki feltöltődést is nyújt.
gyerekek

Medgyesi munkám során többször is jártam a helyi magyar általános iskolában, ahol játékos foglalkozásokat tartottam. A gyerekekkel való munka kihívásokkal és örömökkel is jár, hiszen nem egyszerű tartani velük a tempót, de a lelkesedésük és nyitottságuk nem csak inspiráló, de ragályos is, és a nap végére a kimerültség mellé lelki feltöltődést is nyújt.

Egyszerű játékokat többször is játszottunk, viszont előfordult, hogy egy-egy tanár megbetegedett, vagy egyéb ok miatt nem tudott megjelenni, így engem kértek meg, hogy helyettesítsek és vigyázzak az osztályukra. Első alkalommal a harmadikosokkal voltam ebédidőtől a nap végéig.

Együtt ettem velük, játszottunk az udvaron, segítettem nekik a házi feladataikban és zenét is hallgattunk. Pár nappal később pedig a nulladikos vagy előkészítős osztályra is vigyáztam egy órát. Nem volt egyszerű, még cserkészprogramon sem foglalkoztam ilyen fiatal korosztállyal.

A gyerekek rendkívül elevenek voltak, szívesen kergetőztek és dobálták egymást cipőkkel és plüssállatokkal, de végül sikerült rendet tartanom és elszórakoztattam őket egy kis bábelőadással. Eleinte a rendtarással és a szigorral voltak problémáim, minthogy ez sohasem tarozott az erősségeim közé. Idővel viszont ezt a készségemet is sikerült fejlesztenem és egyre hatékonyabban tudtam fegyelmezni a gyerekeket.

A szigor sohasem tartozott az erősségeim közé, de most ezt is sikerült fejlesztenem és egyre hatékonyabban tudtam fegyelmezni a gyerekeket. Érdekes volt megtapasztalnom, hogy a különböző korosztályok mennyivel másabb hozzáállást igényelnek, még ha korban nincsenek is olyan messze egymástól.

A legkisebbeknél elég volt egy kicsit felemelnem a hangomat, míg a harmadikosoknál már kellett néhány határozottabb kijelentés is. A játékos tevékenységek mellett tudatosan arra törekszem, hogy beépítsem a cserkész értékeket is a programokba. Meggyőződésem, hogy ezek az értékek – az összetartozás, a felelősségtudat, az önállóság és az empátia – nem csupán szórakoztatóak, hanem hozzájárulnak a gyerekek személyiségének fejlődéséhez is.

Bár tudom, hogy nem mindig könnyű megtalálni azt a megfelelő módot, amellyel pozitív hatást gyakorolhatok rájuk, minden látogatással próbálok legalább egy apró, de fontos értéket átadni számukra.