Jelenlegi hely

Herkulesfürdői kirándulás

/ Csőke Krisztina /
csoke.krisztina képe
Notórius későn kelőként tartottam a szombat reggeli korai indulástól, de a herkulesfürdői kirándulás kétségkívül megérte a korai ébredést!
A várost körülvevő hegyekA csapatUtcaképA régi központ

Részben ipari múltja miatt, részben a szocializmusnak köszönhetően Resicabánya nem tartozik a legszebb városok közé. A településen sétálva ugyanolyan épületekbe botolhatunk, mint a Koch- villa, a mór stílusú régi zsinagóga vagy a Resicabányai Nyugati Színház, de Krassó – Szörény megye igazi kincse a természet. Ez már a megyeszékhelyről is látszik, a várost körülölelő hegyek kirándulásra csábítják az embert. A kellemes őszi időben érdemes bejárni az olyan helyeket, mint a Krassó- szurdok, a Vaskapu – szoros, vagy éppen Herkulesfürdő, mindenképpen páratlan élményben lesz része annak, aki ellátogat ezekhez a látványosságokhoz.

Az csigatészta- készítő csapat tagjai utóbbi mellett tették le a voksukat, így egy szombati reggelen mikrobuszba pattantunk, és meg sem álltunk egészen egy Karánsebes melletti kis sziklatemplomig. Az utazásnak különösen jó hangulatot adtak az ilyen apró látnivalók, amikor nem az emberi kéz munkáját csodáltuk, a Bánság végtelen hegyeiben és a köztük megbúvó kis falvakban gyönyörködhettünk.

Körülbelül két és fél óra utazás után érkeztünk Herkulesfürdőre, amit már a rómaiak is ismert fürdőhelyként tartottak számon, és a XIX. században is népszerű üdülőhelynek számított az arisztokrácia körében. Sajnálatunkra az ekkor épült házak mára igen lepusztult állapotba kerültek, köztük járva mégis egy másik korban érezhettük magunkat. Az új városrészből a régi központba átsétálva egy elfeledett világ elevenedett meg a szemünk előtt: folyóparton, fák között megbúvó impozáns villák, régi fürdőházak szegélyezték a hegyek között kanyargó utat.

Sétánk végén az élményektől eltelve, beszélgetve költöttük el ebédünket, utána pedig valószínűleg a megye legjobb szavarinját kóstoltuk az egyik helyi cukrászdában. Többen kaptak is az alkalmon, és a családnak, barátoknak is vásároltak a jól sikerült süteményből, az utánunk érkezőknek nem is jutott már belőle! Mi azért elégedetten szállhattunk vissza a buszba, kicsit fáradtan, de nagyszerű élményekkel gazdagodva hagyhattuk a hátunk mögött az őszi napfényében fürdő várost.